Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Náš test: všestranný Volkswagen Touareg

13. 6. 2016

Jízda s obrovským Volkswagenem Touareg je spojena s emocemi. Jde se s ním totiž vydat nejen do rušného města, ale i mimo běžné cesty do pořádné divočiny. Redakce Žena v autě.cz se proto pod drobnohledem podívala na toto „esúvéčko“ vyšší střední třídy a hledala jeho kvality i nedostatky. Vedle povedeného designu a příkladným jízdním vlastnostem této čtyřkolky dokáže Touareg udělat pár vrásek na čele kvůli svým velkým rozměrům, které máme my řidičky spojené s obavami z parkování. Nebo, že by šlo o věc zvyku?

touareg test
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

V tomto neohroženém offroadu se povedlo zkombinovat srdce nespoutané čtyřkolky, která se nebojí vydat do sebenáročnějšího terénu, s duší vysoce komfortního auta, které navíc vypadá velice trendy a chic. Díky jednoduchému a modernímu designu je Volkswagen Touareg maximálně reprezentativní. I přes své respektuhodné rozměry (délka 4,9 m a šířka 2,2) nepůsobí Touareg nijak nabubřele. Zatímco při pohledu na příď nezapře Touareg náležitost ke koncernu, přiznám se, že mě bavil pohled na záď s přepracovaným nárazníkem, stejně tak jako pohled zboku, kterému dominují 18“ palcová kola a čisté linie svažující se k zádi připomínající karoserii luxusního Cayenu od Porsche.

touareg test
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Hned po nasednutí ohromí Touareg prostorem, přehledným výhledem z auta a kvalitními materiály. Nikoli náhodou se jedná o vysoce prestižní model značky Volkswagen. Interiér je krásně prosvětlený díky panoramatické střeše. Perfektně zpracované palubní desce s dekory v designu Silber Metallic vévodí středový tunel s dělitelnou opěrkou pro řidiče a spolujezdce a 8“ dotyková obrazovka. Na multifunkčním koženém volantu jde snadno ovládat nastavení palubního systému a audia.

IMG_5150
Foto: Sabina Kvášová

Touareg je doslova nabitý moderními technologiemi. Kupříkladu kamera snímající okolí vozu z ptačí perspektivy. Je velmi zábavné překlikávat mezi jednotlivými kamerami. Možnost odřít Touarega je tak při použití těchto kamer omezena na minimum.

Prostorný Touareg dokáže hýčkat posádku i v druhé řadě sedadel. Příplatkovou čtyřzónovou klimatizaci lze zde volit nezávisle na posádce vepředu. Tuto funkcionalitu ocení zejména rodiče, kteří tak mohou volit dětem takovou teplotu, aby jim v autě bylo dobře. K dispozici jsou úchyty Isofix pro 2 dětské autosedačky.

Ani při pohledu do kufru není Touareg žádný střízlík. Zavazadlový prostor pojme 580 litrů objemu. Nákladovou hranu je možné díky příplatkové verzi se vzduchovým pérováním snížit stisknutím tlačítka. Nakládání zavazadel a jejich manipulace hluboko do kufru tak je velmi pohodlná. Stisknutím tlačítka jdou rychle sklopit zadní sedadla ale i elegantně vysunout tažné zařízení pro návěs například s karavanem při jízdě na dovolenou nebo při převozu koně. Touareg Masaj je v tomto ohledu skutečně multifunkční.

touareg test
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Během týdenního testování se Touareg ukázal jako velký sympaťák. Díky snadnému řízení, manévrování a šikovným bezpečnostním pomocníkům jako je asistent pro hlídání mrtvého úhlu nebo parkovací systém Parkpilot není opravdu třeba mít respekt z jeho větších rozměrů. Chtělo by se říci, že v tomto ohledu na velikosti u Touarega vlastně ani nezáleží.

Testovaný model s naftovým motorem 3.0 TDI a výkonem 262 koní je tak dokonale odpružen, že jízdu ve vyšších rychlostech jsem měla obtíž bez pohledu na rychloměr uhádnout. Touareg je agilní v zatáčkách a zdatný v terénu. Škoda jen, že jsme ho nestačila otestovat někde v divoké přírodě. Lehčí terén Touareg zvládal tak, že nebylo poznat, zda právě není na uhlazené asfaltce. A co teprve pak takový řízený sjezd z kopce, to je pro Touareg hračka. Stačí nastavit režim offroad a Touareg se rázem změní v neohroženou čtyřkolku, jak se patří.

Díky možnosti volby jízdního režimu Comfort a příplatkovému vzduchovému pérování Terrain Tech poskytuje skutečně dokonalý komfort na všech typech povrchů. Řidičsky je jízda v Touaregu abnormálně pohodlná – zejména ve zmíněném komfortním nastavení. Skvěle tlumené pérování má za důsledek dokonale klidnou, hladkou jízdu. K tomu přispívá také příkladné odhlučnění a perfektní chod 8stupňové automatické převodovky.

Při pohledu na indikátor spotřeby však tvrzení, že na velikosti nezáleží, vzal trošku za své. Po týdnu testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 8,9 litrů. Ve městě se pohybovala dokonce v dvoujciferných číslech. Inu, jízda s tímto více než dvě tuny vážícím drobečkem přece jen něco stojí. Touareg je připraven na dlouhé trasy, obsahuje palivovou nádrž o objemu 100 litrů. Ujet trasu o délce cca 800 kilometrů na jednu nádrž tak jde s velkým přehledem.

touareg test
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Po týdnu testování můžeme s klidem prohlásit, že větší rozměry tohoto „esúvéčka“ nejsou překážkou. naopak. Z auta je skvělý výhled, parkovní ve městě je díky parkovací kameře hračka a tak velký kufr najdete v této kategorii vozů jen zřídka. Volkswagen Touareg – to je velmi elegantní prémiový vůz, který nejenže sluší ve městě, ale vyniká i svými jízdními schopnostmi na delších cestách i trasách mimo civilizaci. Ofroadově naladěné řidičky budou v sedmém nebi. Tohle auto je neskutečný univerzál! A ještě navíc pohledný!

Ne nadarmo zná Touareg svou cenu! .-( Model Volkswagen Touareg startuje ve výbavě Nomad na ceně 1 059 900 Kč. Cena testovaného modelu ve verzi Masaj 1 536 900 Kč, po všech příplatcích se cena vyšplhala na 2 a půl milionu!

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018